Mobilní aplikace VŠO ovládly mezinárodní konferenci

15.05.2014

Studenti vysoké školy obchodní v Praze v rámci mezinárodní konference AdCamp navrhovali ucelené návrhy propagace měst s cílem přiblížit je veřejnosti a přilákat turisty. K propagaci jejich turistického potenciálu využívali především moderní trendy a technologie. Odborná porota oba zúčastněné projekty ocenila vysokými místy.

 

Soutěže se zúčastnily dva týmy. Studenti bakalářského programu se zaměřili na město Třebíč, které je historicky zajímavé zejména díky židovské čtvrti a bazilice svatého Prokopa. Zpracovaný projekt však jeho propagaci pojímá netradičně a spíše než na historickou hodnotu míst se soustředí na jejich vzhled a na to, jak je využít pro vytvoření pěkné fotografie.

Jejich kolegové z magisterského studijního programu pracovali na projektu pro město Tábor. To je známé zejména díky své historii spjaté s husitstvím, což bohužel zastiňuje další pamětihodnosti města a jeho okolí. Studenti svoji pozornost zaměřili zejména na rozvoj šetrných forem cestovního ruchu, tak aby zvýšili popularitu města, ale zároveň zachovali jeho potenciál i pro další generace.

Chytré telefony v centru pozornosti destinačního managementu

Oba projekty pro propagaci měst využívají mobilní aplikace. Kampaň pro město Třebíč se zaměřila na uživatele mobilní aplikace Instagram, takzvané „Igery“. Od toho je odvozen i název kampaně „Třebíč město Igerů“. Instagram je aplikace, díky které můžete vytvořit fotografie, zajímavě je upravit a okamžitě a snadno sdílet, a to i s přáteli na Facebooku, Twitteru a dalších sítích. Igeři jsou tedy lidé bez jakéhokoliv věkového omezení, kteří rádi fotí a aktivně užívají informačně-komunikační technologie v běžném životě, a to zejména při cestovaní. Studenti pro ně navrhli specifickou aplikaci pro chytré mobilní telefony, která by spojila jejich zálibu s poznáváním Třebíče. Jedinečnost aplikace tkví v tom, že nefunguje jako klasický průvodce městem, ale odhaluje všechna fotogenická místa města. Aplikace by také poskytovala informace a rady jak správně fotit. Uživatelé by mohli své úlovky následně sdílet na Instagramu a dalších sociálních sítích, což by napomohlo propagaci Třebíče jako zajímavé destinace.

Jejich kolegové navrhli pro město Tábor mobilní aplikaci, která by formou hry motivovala návštěvníky k zodpovědnému chování. Turisté by se díky této aplikaci mohli zúčastnit soutěže, ve které by dostávali body za splnění úkolů souvisejících s udržitelným cestovním ruchem v regionu. Důkaz o svém zodpovědném přístupu by poskytovali ve formě fotografie sdílené na sociálních sítích, čímž by pomohli městu stát se jednou z destinací, která úspěšně využívá sociální média ke své propagaci. Navrhovaný projekt využívá celé řady trendů jako např. "gamification", což znamená použití herních prvků v neherních aktivitách. Aplikace by však především dala organizaci destinačního managementu do rukou nástroj, kterým by bylo možné pomocí vhodně cílených "výzev" vytvořených pro uživatele aplikace řídit poptávku a nabídku v destinaci.

Úspěch v tvrdé konkurenci

Oba projekty vznikly během 24 hodin, které studenti měli k dispozici od obdržení zadání do prezentace před odbornou porotou. Tým studentů bakalářského programu ve složení Andrej Blaho, Dominik Jančo a Lucie Vejtasová se konference AdCamp a s ní spojené soutěže zúčastnili již podruhé. Loňské první místo sice neobhájili, ale obsadili hned druhou příčku.

Jejich kolegové z magisterského programu Vysoké školy obchodní, v jejichž týmu byla Kateřina Peková, Jan Šrámek a Jana Valentová, se pak stali absolutními vítězi soutěže. V konkurenci studentů vysokých škol zaměřených na turismus, regionální rozvoj nebo multimediální komunikace z celé České republiky to byl opravdu nelehký boj, ale oba týmy se ho zhostily s velkým nadšením a odhodláním.

Fakt, že oba týmy využily aplikaci pro chytré mobilní telefony, ukazuje na to, že tento trend je upřednostňován jak mladou generací, tak i odborníky z praxe, kteří projekty hodnotili. 

To jsou oni.

Absolventi naší školy

Adam Klavík

absolvent

Bakaláře jsem vystudoval na VŠERS v Českých Budějovicích, na magistra už jsem přestoupil na VŠO v Praze. A nelituji toho – VŠO se mnohem více podobá veřejné škole a kvalita kantorů je tu 100% lepší. Třeba paní Palatková, která mě učila, je v cestovním ruchu velkým pojmem.

Jan Šrámek

absolvent

Na VŠO jsem se naučil samostatnosti a získal praxi v oboru. Kam jsme se přihlásili v rámci studentských soutěží, tam jsme sbírali ceny. A už během studia jsem se stal součástí organizační struktury několika projektů v cestovním ruchu. Nemůžu se dočkat, až začnu naplno pracovat.

Petra Benešová

absolventka

VŠO jsem vystudovala, teď na ní dokonce učím. Za ty roky se mnohé změnilo – škola jde neustále kupředu, zaměřuje se více na praxi, předměty jsou odbornější a úžeji zaměřené. Ačkoliv je konkurence na trhu obrovská, VŠO si stojí velmi dobře a můžu ji s klidným svědomím doporučit.

Jana Valentová

absolventka

Vystudované školy: VOŠ herecká, Akademie tělesné výchovy a sportu PALESTRA, Vysoká škola obchodní. Motto: Nebýt hulvátem v životě a lhářem na jevišti! „Který titul tedy používáte?“ „Žádný.“ Smích. „Důležitější je přeci, co mám v hlavě.“

Kristína Jíšová

absolventka

VŠO se jako jedna z mála škol v České republice skutečně věnuje praxi. Během studia jsme např. pracovali na projektech, jejichž výsledky se pak zabýval i Národní památkový ústav. Spoustu přednášek navíc vedli externí lektoři, takže jsme se věci učili tak, jak ve světě opravdu fungují.

Simona Kremerová

absolventka

Pracuje jako Program Coordinator ve společnosti Smaller Earth. V roce 2009 se zúčastnila pracovního pobytu v New Yorku. Tři a půl roku žila v Anglii a pracovala pro australskou cestovní kancelář.

Jakub Velička

absolvent

Teorii letectví studoval Oxford Aviation Academy. Praktický výcvik absolvoval v Česku a Polsku. Držitel pilotní licence CPL/ME/IR.

Jaroslava Kolářová

absolventka

Absolvovala studijní pobyt v Itálii. Při studiu pracuje v hotelnictví. Domluví se italsky, anglicky, francouzsky a trochu španělsky.

Barbora Malá

absolventka

Pracovala jako tazatelka callcentra nebo Project Manager. Nově nastoupila jako Marketing Manager VŠO a vede Klientské centrum. Jejím koníčkem je cestování, volejbal a cyklistika.