Studenti VŠO ví, jak do Česka nalákat více turistů


Nechte se nést na vlnách fantazie, tak zní téma již sedmého ročníku projektů na podporu regionálního turistického ruchu, na kterých celý rok pracovali studenti Vysoké školy obchodní v Praze (VŠO). Letos připravili celkem šest studií, které přináší nový pohled na turisticky známé destinace včetně Prahy, jižních Čech nebo Šumavy. Odhalují ale i turisty neprozkoumané městečko Zlaté Hory na Jesenicku, fenomén geek kultury, a dokonce představí i vlastní aplikaci podporující sdílené cestování.


Výsledky celoroční práce prezentovali v úterý 13. června vedoucí projektů z oboru cestovního ruchu na VŠO. Do prostor kostela sv. Vavřince v Praze pozvali kromě zástupců učitelského sboru i partnery, kteří s nimi na projektech spolupracovali, a představili nápady na podporu rozvoje českého cestovního ruchu. „Studenti si vyzkoušeli práci v týmech, komunikovali s partnery a průběžně převáděli projekty do praxe. Během školního roku několikrát vyjeli do zvolených regionů, ve kterých navázali spolupráci s místními autoritami a potenciálními partnery či dodavateli. Sami přišli s konkrétními postupy, navrhli propagační materiály i detailní rozpočty,“ popisuje Petra Benešová, garantka kurzu Případové studie z cestovního ruchu na VŠO.

V loňském roce se studenti zaměřili na města spojená s rodem Lobkowiczů a většina týmů prezentovala výsledky práce i místním zastupitelům, od kterých dostali pozitivní odezvu. „Pro studenty vždy představuje uznání od starostů a dalších zástupců regionů největší odměnu. Pro nás pedagogy jde zase o signál, že školu vedeme správným směrem,“ doplňuje Petra Benešová.

Na kurzu Případové studie z cestovního ruchu studenti sbírají cenné zkušenosti pro budoucí kariéru. Vedle kvalitního teoretického vzdělání poskytuje VŠO posluchačům i velmi úzký kontakt s praxí. „Na projektu Geekárny spolupracovalo ve čtyřech týmech třicet jedna studentů. Z pozice manažera jednoho z týmů i celého projektu jsem si vyzkoušel koordinaci lidí i týmovou práci. Scházeli jsme se každý týden během výuky, často jsme ale komunikovali i přes Facebook. Projektu jsem obětoval i hodně volného času, ale výsledek podle mě stojí za to,“ domnívá se Tomáš Hansl, student cestovního ruchu VŠO a manažer projektu Geek kultura jako nový fenomén. Kromě praktických projektů škola zajišťuje přednášky od osobností z podnikatelské sféry, pořádá odborné konference nebo diskuze s potenciálními zaměstnavateli.

Fotografie z akce naleznete ZDE