Tunisko, země slunce, moře a Sahary. O krásách Tuniska i o marketingu turistické destinace studentům Vysoké školy obchodní přednášel ředitel Tuniského národního úřadu pro cestovní ruch

 

V pátek 14. 11. na VŠO zavítal další z řady odborníků, jejichž účastí škola obohacuje své přednášky. Zajímavosti Tunisu, ale i metody, které využívá pro jejich propagaci, studentům představil Mohamed Oussama Ben Yedder, ředitel Tuniského národního úřadu pro cestovní ruch.

 

Tunisko je oblíbeným cílem českých turistů, jen na Džerbu zavítá každý rok celých 60 tisíc Čechů. Země však nabízí mnohem více. Yedder studentům Vysoké školy obchodní ukázal tuniské historické památky, možnosti lázeňských pobytů i vyžití pro milovníky extrémních sportů. Upozornil také na to, že Tunis je mezi arabskými zeměmi velmi pokrokový: „Ženy byly v Tunisku zrovnoprávněny již v padesátých letech. Od té doby mohou pracovat, volit a žít běžný sociální a politický život. Tunisko je jediná arabská země, ve které neexistuje polygamie. Od padesátých let je nelegální. Je zde dokonce žena – kandidátka do prezidentských voleb, což by v ostatních arabských zemích bylo nemyslitelné.“

 

Jako ředitel Tuniského národního úřadu pro cestovní ruch má Yedder na starosti marketing své země jako turistické destinace a to v České republice i na Slovensku. Studentům cestovního ruchu, kteří k obdobné práci směřují, vysvětlil, jaké aktivity zde pro propagaci Tuniska používá. Kromě eventů například v nákupních centrech či účasti na veletrzích úřad připravuje i billboardovou kampaň. Studenti měli v rámci přednášky dokonce exkluzivní možnost vyjádřit se k výběru jednoho ze čtyř připravených vizuálů kampaně.