Cílem Vysoké školy obchodní v Praze je co nejlepší uplatnitelnost absolventů na trhu práce. Klade důraz na praktickou přípravu v rámci výuky, realizuje výzkumy mezi firmami mapující jejich požadavky na absolventy a pořádá osobní setkání posluchačů s potenciálními zaměstnavateli. V polovině dubna tak téměř 200 posluchačů využilo příležitost osobní konzultace se zástupci firem jako například KPMG, Česká spořitelna nebo CK Neckermann.

 

Zástupci zúčastněných firem se nejprve sešli s rektorkou školy prof. Ing. Jaroslavou Durčákovou, CSc., která mimo jiné vysvětlila, proč se škola rozhodla akci uspořádat: „Myslíme si, že to, co studenti postrádají, je právě kontakt s lidmi, u kterých se třeba v budoucnosti budou ucházet o zaměstnání.“ Rektorka také přiblížila důraz školy na praxi i to, jak studenti sami pracují na tom, aby po škole našli práci.

O jejich aktivním přístupu svědčí i to, že možnost osobního setkání využilo téměř 200 studentů, kteří ocenili jedinečnost této příležitosti.

Jednotlivé firmy měly svá stanoviště, která studenti navštěvovali a kde se dozvěděli něco o jejich fungování, o tom, co nabízejí, a samozřejmě měli prostor pro dotazy. „Studenty nejvíce zajímaly konkrétní možnosti práce u nás. My jsme je informovali o tom, co oni sami mohou udělat, pokud budou mít zájem u nás pracovat. Jak se k nám hlásit, jaké jsou důležité charakteristiky, na co klademe důraz a tak podobně,“ přiblížila Tereza Kučerová, Specialist of People, Performance & Culture Department ve společnosti KPMG. Mezi zúčastněnými byla i personální agentura Dream job, která se specializuje na pozice v cestovním ruchu: „Studentům jsme ukázali testování osobnosti, zjišťovali jsme jejich profil, a jak s ním dál pracovat. Také jsme jim radili, kde se hledá práce, jak si zpracovat životopis a jaké jsou jejich šance na trhu práce,“ uvádí Pavla Běhounková, jednatelka agentury.

Akce získala dobrou odezvu na obou stranách. Studenti dostali lepší představu o tom, co je po škole čeká a někteří našli i společnost, u které budou práci přednostně hledat. Kromě důležitých informací získali i motivaci k hledání práce či brigády. Zástupci firem ocenili setkání se zajímavými potenciálními uchazeči. „Překvapilo mě, kolik tu dnes bylo posluchačů se zajímavou praxí a jazykovými znalostmi. Nepochybuji o tom, že pro ně budeme mít zajímavou pracovní nabídku,“ hodnotí Pavla Běhounková z agentury Dream job.