Nechte se nést na vlnách fantazie, tak zní téma již sedmého ročníku projektů na podporu regionálního turistického ruchu, na kterých celý rok pracovali studenti Vysoké školy obchodní v Praze (VŠO). Letos připravili celkem šest studií, které přináší nový pohled na turisticky známé destinace včetně Prahy, jižních Čech nebo Šumavy. Odhalují ale i turisty neprozkoumané městečko Zlaté Hory na Jesenicku, fenomén geek kultury, a dokonce představí i vlastní aplikaci podporující sdílené cestování.


Výsledky celoroční práce prezentovali v úterý 13. června vedoucí projektů z oboru cestovního ruchu na VŠO. Do prostor kostela sv. Vavřince v Praze pozvali kromě zástupců učitelského sboru i partnery, kteří s nimi na projektech spolupracovali, a představili nápady na podporu rozvoje českého cestovního ruchu. „Studenti si vyzkoušeli práci v týmech, komunikovali s partnery a průběžně převáděli projekty do praxe. Během školního roku několikrát vyjeli do zvolených regionů, ve kterých navázali spolupráci s místními autoritami a potenciálními partnery či dodavateli. Sami přišli s konkrétními postupy, navrhli propagační materiály i detailní rozpočty,“ popisuje Petra Benešová, garantka kurzu Případové studie z cestovního ruchu na VŠO.

V loňském roce se studenti zaměřili na města spojená s rodem Lobkowiczů a většina týmů prezentovala výsledky práce i místním zastupitelům, od kterých dostali pozitivní odezvu. „Pro studenty vždy představuje uznání od starostů a dalších zástupců regionů největší odměnu. Pro nás pedagogy jde zase o signál, že školu vedeme správným směrem,“ doplňuje Petra Benešová.

Na kurzu Případové studie z cestovního ruchu studenti sbírají cenné zkušenosti pro budoucí kariéru. Vedle kvalitního teoretického vzdělání poskytuje VŠO posluchačům i velmi úzký kontakt s praxí. „Na projektu Geekárny spolupracovalo ve čtyřech týmech třicet jedna studentů. Z pozice manažera jednoho z týmů i celého projektu jsem si vyzkoušel koordinaci lidí i týmovou práci. Scházeli jsme se každý týden během výuky, často jsme ale komunikovali i přes Facebook. Projektu jsem obětoval i hodně volného času, ale výsledek podle mě stojí za to,“ domnívá se Tomáš Hansl, student cestovního ruchu VŠO a manažer projektu Geek kultura jako nový fenomén. Kromě praktických projektů škola zajišťuje přednášky od osobností z podnikatelské sféry, pořádá odborné konference nebo diskuze s potenciálními zaměstnavateli.

Fotografie z akce naleznete ZDE